woensdag 17 oktober 2012

3 nieuwe kookboeken

Het kon deze week niet op. Ik kon er twee niet laten liggen en de derde maakt voorlopig de serie weer compleet.

Het 4e boek alweer van Jeroen Meus, bij de dagelijkse kost serie op de Belgische tv.

Voor Anglofielen niet te weerstaan

Erg leuk boek met veel uitleg
Dagelijkse kost wordt hier dagelijks bekeken en af en toe wordt er ook een recept gemaakt van Jeroen. Het zijn geen ingewikkelde recepten of hele culinaire hoogstandjes, maar gewoon lekker eten met voor ons Nederlanders af en toe een leuke twist. Een aanrader.

High Tea vintage is aantrekkelijk boek waarin het verschil tussen high tea en afternoon tea goed wordt uitgelegd en heerlijke Engelse recepten in staan. Ik heb er al 1 gezien die ik binnenkort wil uitproberen. En eentje in de komende zomer, namelijk rozenjam, gemaakt van rozenblaadjes. Lijkt me heel apart.

Van de bakker is een boek waarin van alles staat, van gistdeeg tot en met beslag voor pannenkoeken. De hoofdstukken gaan van snel klaar, via gistdeeg, cakes, koekjes, hartige en zoete taarten, beslag naar dessert. Je vindt gedetailleerde informatie over ingrediënten, benodigdheden en technieken, en tips voor het oplossen van veelvoorkomende problemen, om succesvolle resultaten te garanderen.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, die bovenste heb ik mijn moeder kado gedaan, aangezien we bijna altijd kijken naar jeroen op de tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vind dat ook een inspirerend programma hoor! (overigens ben ik een fan van heel veel kookprogramma's, maar niet van die wedstrijden, gewoon programma's waar je goed kunt zien hoe je iets moet maken.)
    Ik denk dat jij eerst nog op de bank ligt te lezen en de rest van de week in de keuken bent te vinden haha!

    BeantwoordenVerwijderen